Cascada Valul miresei din Rachitele, jud.Cluj

Una dintre cele mai spectaculoase cascade din Romania este la Rachitele, in judetul Cluj, cascada Valul Miresei.
Cascada Valul miresei din Rachitele, jud. Cluj
Cascada Valul miresei din Rachitele, jud. Cluj
 

Cum se ajunge la cascada Valul Miresei din Rachitele?

Era de cativa ani pe lista mea de vizitat, dar nefiind usor accesibila am tot amanat-o. Anul acesta am reusit sa o vad. Dupa un drum de vreo ora din Cluj pana la Huedin, am luat-o la stanga spre Belis si dupa cativa kilometri am cotit dreapta spre Rachitele. Drumul pana in Rachitele a fost destul de prost, plin de gropi si neasfaltat, dar portiunea din Rachitele pana la popasul dinspre cascada este proaspat asfaltata, desi cam ingusta. De la popas mai sunt 2 kilometri de drum forestier si se ajunge la minunea din padure, Valul miresei – cascada inalta de 50m, in doua trepte, cu debit puternic la ajungerea noastra.
Legenda spune ca o mireasa a cazut de pe stanci in ziua nuntii si voalul i-a ramas agatat, nuntasii venind in acest loc sa o planga. Desi adanc ascunsa in padure si nu foarte usor accesibila, la cascada era plin de vizitatori. Din pacate sau din fericire pentru ea, cascada Valul Miresei din Rachitele nu este aproape de vreun drum principal, dar o zi dedicata ei, ca excursie din Cluj, este o zi reusita!

Etichete: , , ,