Biserica fortificata din Cisnadioara

Sibiul mi-a fost gazda inca din copilarie, asa ca-i fac cel putin o vizita pe an. Si pana nu demult imi placea atat de tare aici ca eram in stare sa petrec o saptamana intreaga plimbandu-ma in zona pietonala din centru fara sa ma plictisesc. Dar vremurile se schimba si oamenii se schimba, iar intr-o zi Sibiul nu mi-a mai fost de ajuns - am inceput sa-I explorez imprejurimile. Si primul loc ales a fost Cisnadioara. Aflasem ca la Cisnadioara se afla o biserica fortificata/ cetate/ castel - nu-mi era clar ce, dar interesul imi fusese trezit. 
Biserica fortificata de la Cisnadioara
Biserica fortificata de la Cisnadioara

La cetatea/ castelul/ biserica fortificata din Cisnadioara 

Am ajuns la Cisnadioara intr-un weekend mohorat de Septembrie pe drumul dinspre Rasinari. Nu ne-a fost greu sa gasim centrul si intrarea spre atractia principala din zona. Am platit biletul in parcare, am primit cheia cetatii si trecand pe sub poarta de lemn care ne instiinteaza ca am ajuns la “Michelsberg Burg” am inceput urcusul prin padure. 
Dupa 10 minute intram pe poarta joasa in curtea bisericii. La Cisnadioara este de fapt o bazilica romanica imprejmuita de ziduri de piatra, deci nu un castel sau o cetate. Construita in secolul XII, ea a apartinut de abatia cisterciana de la Carta. Numele ii este dat de dealul pe care a fost construita - Dealul lui Mihai. 
Cheia pe care o primisem de jos ne-a ajutat sa intram in biserica. Inauntru sunt adapostite pietre funerare ale soldatilor din Primul Razboi Mondial. Interiorul nu aduce deloc cu cel al unei biserici si intr-adevar astazi este folosita si pentru concerte, piese de teatru si expozitii de arta. 
Am incuiat usa la plecare, dar am mai petrecut cateva momente in curte. Zidurile care o inconjoara sunt inca in picioare, dar pe desupra lor se poate admira privelistea din jur - casele din Cisnadioara la poalele dealului, Cisnadie mai departe si in zare Sibiul. 
Vizita la biserica fortificata din Cisnadioara a fost scurta, dar locul nu cred ca este cunoscut de turisti asa ca ne-am putut bucura aici de liniste si privelisti frumoase fara sa fim deranjati. Si daca aveti drum prin zona e pacat sa nu opriti ca sa vedeti ce se ascunde de fapt in Cisnadioara - o cetate, un castel sau o biserica fortificata?

Etichete: , ,