Cetatea Rupea, jud. Brasov

De la Brasov spre Sighisoara drumul curge lin, cu doar cateva elemente care sa atraga atentia: la Feldioara - o cetate inca in renovare, planificata initial pentru deschidere in 2016, la Rotbav – o biserica veche cu turla prabusita in interior si la Rupea – cetatea impunatoare ce se inalta in varful dealului.
Cetatea Rupea, jud. Brasov
Cetatea Rupea, jud. Brasov
Stiam de existenta cetatii de la Rupea pentru ca am vizitat-o si inainte de renovare, cand erau doar niste ruine ramase din ea si trebuia sa urci dealul pe jos, printre maracini ca sa ajungi la poarta. In 2016 am gasit-o complet refacuta, cu zidurile ridicate si pastrand aceeasi structura din timpurile medievale: cetatea de sus, de mijloc si de jos. Dealul pe care a fost ridicata incepand cu secolul XIV peste un castru roman nu pare foarte inalt, dar ofera o priveliste 360 de grade.
Am lasat masina in parcarea special amenajata, am platit biletul de intrare si ne-am inceput plimbarea printre cotloanele cetatii Rupea. Programul de vizitare al cetatii Rupea era afisat la intrare. Singura incapere in care am putut intra continea o masa si cateva scaune. In rest ne-am plimbat pe labirintul de poteci pietruite dintre zidurile exterioare.
Mi-a ramas in minte o discutie auzita intre doi straini, unul dintre ei spunandu-i celuilalt ca a citit pe un site ca cetatea este de fapt nou construita in scop turistic si nu ridicata in epoca medievala cum era scris pe placutele de informare. Partea amuzanta este ca au putut crede asa ceva, dar partea trista este ca nu cred ca s-a gandit cineva sa ridice in Romania o cetate in acest secol, doar in scop turistic. La cate sunt lasate in paragina...
Vizita in cetatea Rupea nu ne-a luat mai mult de o ora. Nu sunt multe de vazut inauntru, dar privelistea de sus este superba si merita un popas din cand in cand pentru a bucura ochiul cu peisaje transilvanene.

Etichete: , , ,