Germania - Taxe, drumuri si alte informatii

Initial Germania nu facea parte din turul programat pentru 2015, dar niste poze cu frumuseti naturale aproape de granita cu Polonia, gasite in ultimul moment, au inclus-o pe lista. Si asa am inceput sa intreb Google-ul ce taxe de drum exista in Germania si sa caut alte informatii utile intr-o vacanta cu masina.
Drum national in Germania
Drum national in Germania

Moneda din Germania:

Moneda oficiala in Germania este euro. Plecasem cu euro din Romania si la nevoie mai aveam si cardul, deci ne-am descurcat usor. Preturile ni s-au parut cam mari, chiar si la mancare, mai ales dupa cateva zile petrecute in Polonia unde am prins reduceri substantiale.

Taxele de drum in Germania:

Din pacate inainte de plecare nu am gasit vreun site care sa ma lamureasca despre taxele de drum din Germania. Se zvonea ca ar vrea sa introduca taxe de autostrada pentru masinile cu numar strain, dar nu am citit vreo informare oficiala despre asta. Recunosc: aici am plecat nepregatiti, cu gandul ca intrebam la benzinarie. Si exact asta am facut. Am aflat ca in 2015 taxele de autostrada se platesc doar pentru vehicule peste 7,5 tone, iar masinile mici pot circula fara probleme.

Traversarea Germaniei:

Banuiesc ca majoritatea romanilor care conduc pe drumurile patriei au fantezia de a ajunge in Germania si de a incerca Autobahnul lor cu viteza maxima. Pe mine nu m-a interesat acest lucru(nici nu stiam ca au si portiuni fara limita de viteza), dar cineva care a fost permanent la volan si-a bifat aceasta fantezie in vacanta. Nu numai ca am incercat Autobahnul si toate cele n benzi ale lui, dar am ajuns si pe drumuri mai laturalnice in Germania. Mirarea noastra a fost ca, desi erau peticite in ultimul hal, plombele din asfalt nu se simteau deloc. Si bineinteles ne-au uimit zecile de kilometri pentru biciclete.
Am facut doar un ocol scurt in aceasta tara si am iesit repede spre Cehia, dar a fost suficient ca sa bifam:
-Rakotzbrucke – podul perfect rotund
-Dresda, un oras refacut aproape in intregime dupa distrugerile din al doilea razboi mondial
-o parte importanta din parcul national Sachsische Schweiz (Elvetia Saxona)
De trei ori am ajuns in Germania pana acum si tot ce am vazut mi-a lasat o impresie extraordinara. M-as intoarce oricand sa le vad si, cu toate astea, nu pot sa ma gandesc la Germania ca la o destinatie de vacanta sau cel putin nu fara sa o imbin si cu o vizita in alta tara.

Etichete: ,