10 obiective turistice vazute in Oradea si alte 10 de vazut

Am gresit fata de Oradea si nu pot sa incep altfel decat prin a-mi cere scuze. Daca m-ar fi intrebat cineva despre un oras cu palate si cladiri interesante, sigur nu m-as fi gandit la ea. I-as fi recomandat oricare altul, dar cel de pe Crisul Repede garantat nu ar fi aparut in conversatie. Si abia mai tarziu mi-am dat seama ca ar fi trebuit sa incep cu Oradea! 
Sinagoga neologica Zion, Oradea
Sinagoga neologica Zion, Oradea
Intr-o dupa-amiaza de august am ajuns intamplator in acest oras, in tranzit spre Europa larga. Numele lui nu-mi spunea nimic - nu auzisem de niciun obiectiv interesant de vazut in Oradea si daca nu m-ar fi chinuit gandul ca nu pot sa trec printr-un loc fara sa-i dau macar sansa sa-mi arate ce are, probabil nici nu m-as fi obosit sa ies pana a doua zi. Constiinta mea de calator m-a scos insa din casa si astfel am ajuns sa ma plimb pe strazile Oradei. 
Imi placeau cladirile pe care le vedeam si detaliile lor. Balcoanele si ferestrele lor aveau un stil deosebit, cu multe ornamente colorate si imi aminteau de Gaudi si de Barcelona lui. . Nu ma saturam sa le pozez, dar din pacate, nefacandu-mi temele de acasa, habar n-aveam ce pozez. Abia la intoarcerea din concediu am reusit sa identific cele 10 obiective vazute in Oradea: 

1. Calea Republicii, un bulevard pietonal din centrul orasului

2. Palatul Stern

Palatul Stern, Oradea
Palatul Stern, Oradea

3. Casele Adorjan I si II si ferestrele lor gaudiene

4. Statuia Holnaposok

5. Teatrul de stat “Regina Maria” din Oradea

6. Palatul Sztarill, azi hotel Astoria


7. Primaria din Oradea

Primaria din Oradea
Primaria din Oradea

8. Biserica cu luna

9. Sinagoga neologica Zion, de pe malul Crisului Repede
10. Palatul Vulturul Negru 

Palatul Vulturul negru, Oradea
Palatul Vulturul negru, Oradea
Cautand insa printre poze, Google mi-a scos la iveala si ce am pierdut in Oradea, nu numai ce am vazut. Regretul ca am fost atat de aproape de toate si totusi le-am ratat ramane acolo, dar stiu ca merit asta si lectia mi-am invatat-o. Am facut totusi o lista si cu obiectivele turistice pe care le mai am de vazut in Oradea si cand ma voi intoarce, voi trece si pe la: 

Si probabil nu ma voi opri doar la cele 10! 
Inca nu reusesc sa-mi explic de ce Oradea nu este mai mult promovata ca atractie turistica. Are cladiri deosebite, palate superbe, un aer vestic si este in plina reabilitare a centrului. Stiu ca asteapta sa primeasca titlul de capitala europeana culturala pentru 2021 si ii tin pumnii sa reuseasca, pentru ca merita din plin!

Etichete: , ,