Marea in Belgia - Oostende, o plaja cat o statiune

In Bruges am stat o zi intreaga. Ne-am lasat incantati de el, dar in dupa-amiaza zilei a doua am plecat sa vedem si ce inseamna plaja in Belgia, asa ca am ales Oostende. Oostende este o statiune la Marea Nordului, la doar 15 minute cu trenul de Bruges.
Plaja din Oostende, Belgia
Plaja din Oostende, Belgia
Cand am coborat din gara ne-am dat seama ca este mai mult un orasel decat o statiune - blocuri, magazine si chiar o biserica in stil gotic ne-au adus la aceasta concluzie. Din gara am ajuns destul de repede la plaja.
Plaja din Oostende nu seamana cu nicio alta pe care am vazut-o. Cand am ajuns la marginea ei surpriza a fost ca abia zaream marea in departare. Oricum este mai lata decat tot ce stiam eu, dar faptul ca am prins-o la reflux ne-a aratat ce inseamna de fapt latime - aveam in fata ochilor o plaja cat o statiune!
Ne-am aventurat spre malul marii si abia dupa cativa pasi am vazut adevaratele efecte ale refluxului - nisip umed, cate un crab sau cate o meduza esuati ici-colo si geamandura zacand linistita pe plaja, la cativa metri de locul in care se retrasese apa. Ne-am tot plimbat pe plaja jumate uscata, jumate umeda in asteptarea marii ce avea sa o recucereasca in cateva ore, pana cand ne-am udat la picioare si ne-am murdarit de nisip.
Abia atunci am luat-o inapoi pe faleza admirand si sculpturile in nisip pregatite pentru un viitor concurs. Ma asteptam ca plajele din Belgia sa fie diferite de cele din Grecia sau de la noi. Sunt diferite, dar cred ca impactul vederii ei ar fi fost mai mic daca nu o prindeam in plin reflux. Si ce efect a avut refluxul asupra ei! Nu-mi iese din cap cat de lata era plaja din Oostende!

Etichete: , ,