Cetatea Alba Iulia de 1 decembrie

De cand am inceput sa planific minivacanta de 1 decembrie totul a fost construit in jurul unei idei care a pus stapanire pe mintea mea inca de acum cativa ani: de Ziua Romaniei voi face hora la Alba Iulia! (cred ca de cand au incercat sa bata recordul cu cea mai mare hora...)

Cetatea din Alba-Iulia
Cetatea din Alba-Iulia
Toata lumea a fost informata ca acesta este scopul excursiei si, resemnati, ne-am urcat cu mic, cu mare in masina. Trei zile ne-am plimbat prin frumoase zone ale tarii ca in a patra, chiar de 1 decembrie, sa ajungem in zori la Alba-Iulia.






Dar socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din targ si programul din cetate, anuntat cu surle si trambite pe toate site-urile, cuprindea manifestari artistice pentru toate gusturile, mai putin hora mult asteptata! Initial nu mi-am facut probleme. Ajunsi in cetate am luat spectacolele la rand: discursuri si solii in centrul cetatii, gasca Zurli pe latura de Vest, lupte reconstituite in fata salii Unirii, la ora 12:00 schimbarea de garda pe latura de Est si in final parada de pe bulevard. La fiecare oprire, piticul meu cu hora intra in actiune si ma trezeam oprind oameni care pareau „mai de-ai casei” (politisti, gardieni, actori costumati) pentru a-i intreba de ora celui mai important eveniment. Toti se uitau nedumeriti la mine de parca nu mai auzisera de hora niciodata si ridicau din umeri lasand in urma acelasi pitic chinuitor si stresat ca se facea tarziu.

Cand s-a facut ora de plecare eram deja inghetati de la vantul care batuse intruna, obositi de la mersul prin frig si putin dezamagiti ca despre hora tot nu aflasem nimic! Ne-am impacat cu gandul ca si 1 decembrie 2016 este o zi, poate mai norocoasa pentru dansuri traditionale cu multimea, si am plecat inapoi spre casa.
Lasand la o parte dezamagirile din program, cetatea Alba Iulia mi-a lasat o impresie placuta. Este complet renovata cu mult bun gust, are multe locuri de vizitat (noi am vazut doar Sala Unirii) iar ceremonia de schimbare a garzii de la ora 12:00 parca te arunca in alt secol! Si pentru a savura cetatea pe indelete si in liniste cred ca orice alta zi din an este mai nimerita decat 1 decembrie!

Etichete: , , ,