Biserica de piatra din Densus, jud. Hunedoara

Stop! Din Hateg pana in Densus drumul este mai hodorogit si plin de gropi, dar stop! Chiar nu ne puteam intoarce!Am insistat mult sa nu abandonam si am ajuns intr-un final la biserica de piatra din Densus.
Biserica de piatra din Densus
Biserica de piatra din Densus
In apararea mea voi spune ca mi-am dorit sa ajungem mai repede si de aceea am ales varianta scurta din Hateg. Varianta mai lunga, cea pe drumul national spre Caransebes si apoi dreapta spre Densus, te duce insa mai rapid la destinatie. Drumul nu a fost pe placul tuturor, dar in fata bisericutei am ramas toti incantati. Scaldata in soare, ridicata la o margine de sat, ne-a intampinat linistita si parca prea luminoasa pentru ziua de noiembrie in care am ajuns la ea.
Biserica din Densus a fost construita in secolul XIII pe ruinele unei constructii din antichitate, folosind piatra de la Ulpia Traiana Sarmizegetusa. Ca arhitectura, este unica la noi in tara si este cea mai veche biserica romaneasca in care inca se tin slujbe. Unii istorici sunt de parere ca a fost un templu roman crestinizat. In interior se mai pastreaza doar cateva picturi de icoane, majoritatea cu gauri in piatra in locul ochilor.
Nu seamana cu nicio alta biserica vizitata pana acum si pentru arhitectura ei neobisnuita am concluzionat toti ca a meritat si drumul bombardat si ocolul pana la ea.

Etichete: , ,