Si totusi, ce este de vazut in Medias?

In Medias am ajuns prima data in 2009 cand rezervasem 2 nopti la Sighisoara fara sa stiu ca Sighisoara tocmai atunci se gandise sa se innoiasca, scotandu-si piatra cubica de pe strazi si refacandu-si cladirile, intr-un miros greu de suportat. Asa ca Mediasul nu a trebuit sa se chinuie ca sa-mi lase o impresie mai buna decat sora lui mai mare, Sighi.
In centrul orasului Medias
In centrul orasului Medias
Si-n 2009 m-am intors acasa cu concluzia ca Mediasul este mai frumos decat Sighisoara. Toata lumea ma contrazicea, dar eu, convinsa ca descoperisem adevarul absolut, am tinut la concluzia mea inca vreo cativa ani pana cand drumul m-a adus iar in zona. Mediasul nu se schimbase, dar Sighisoara inflorise de la ultima noastra intalnire.
Turnul bisericii din Medias
Turnul bisericii din Medias
Medias mi s-a parut un oras al contrastelor, un oras care traieste doua vremuri diferite, deloc armonizate. Zona noua a orasului este impanzita de blocuri si supermarketuri, de strazi pline de gropi si baraci de tabla, cu reclame mari si colorate – un oras mic de provincie, tipic romanesc, dornic sa se modernizeze si ajuns din aceasta dorinta la granita cu kitchul.

Si totusi, ce este de vazut in Medias?

La polul opus se afla centrul vechi al Mediasului: o piata mare pavata cu piatra cubica si incadrata de case vechi, colorate, cu acoperisuri din tigla si firme si cafenele incadrate in acest peisaj. In spatele pietei este cetatea Medias: o biserica inalta, aparata de ziduri, al carui turn cu ceas domina tot centrul vechi. Langa intrarea in cetatea Medias (gratuita), se afla un liceu teoretic gazduit intr-o cladire veche ce merita si ea admirata.




Liceul din Medias
Liceul din Medias
De fiecare data cand am ajuns in Medias, pe cat de animata era partea “moderna a orasului”, pe atat de pustiu era centrul vechi. Daca partea moderna imi lasa un gust amar, cand ajungeam in centru aveam senzatia ca m-am intors cu 2 secole in urma: toate acele cladiri vechi si nici picior de om. Un contrast ciudat intr-un oras atat de mic. Vizitarea centrului nu ia mai mult de 2 ore, cu tot cu o cafea bauta in piata mare. Mediasul nu are ce oferi pentru o zi intreaga, dar cele doua ora petrecute in centru fac ziua castigata!

Etichete: , , ,