Plajele din Zakynthos

Inchide ochii, usor, relaxeaza-te, goleste-ti mintea, dar complet, si acum las-o sa se umple cu imaginea unei plaje perfecte: o plaja galbena, stralucitoare, marginita de marea albastra, un albastru intens dar totusi atat de clar ca se zaresc pietricelele de pe fundul apei. Observi cum au inceput sa ti umfle narile si tragi aer mai adanc in piept de parca ai vrea sa simti si mirosul sarat al marii? Sesizezi zambetul care-ti inunda fata inaintea acestei privelisti si bataile inimii care au inceput sa se accelereze de la atata frumusete? Eu am trait senzatia asta pe plajele din Zakynthos si nu o data! 

Plaja din Zakynthos
Plaja din Zakynthos
Am ajuns pe unele plajele care au reusit sa ma uimeasca intr-atat incat ma intrebam daca sunt reale. Insula are relief diferit de-a lungul tarmului si de aceea plajele din nord si vest sunt predominant pietroase si unele greu accesibile, pe cand cele din est si sud au mai mult nisip. In Zakynthos plajele pe care am poposit au fost: 

Plaja din Alykes 

In Alykes nu am gasit o plaja surprinzatoare, ci una ideala pentru copii. Are un nisip foarte fin, intrare lina in apa, fara pietre pe fund si are atat o parte amenajata cu sezlonguri, cat si una mai salbatica. Este premiata cu blue flag, dar fiind chiar in statiune este destul de aglomerata. 

Plaja din Alykes, Zakynthos
Plaja din Alykes, Zakynthos
Plaja Xigia 

Incadrata de un perete abrupt de stanca, plaja Xigia este cunoscuta pentru colagen, sulf si spa-ul amenajat acolo. Dupa ce am fost odata pe ea noi am tinut-o minte ca fiind plaja urat mirositoare. Este o plaja cu pietricele, destul de mica si probabil din cauza sulfului are un miros greu. Cred ca am stat maxim jumatate de ora pe ea timp in care ne gandeam cu groaza ce aroma vom raspandi dupa. 


Plaja Xigia, Zakynthos
Plaja Xigia, Zakynthos


Plaja de langa Xigia 

In cautarea faimoasei plaje cu colagen, venind dinspre Katastari spre nordul insulei, putin inainte de Xigia, un indicator cu "Xigia beach" ne-a indrumat la dreapta pe un drum neasfaltat pana la o parcare. De la parcare am mai coborat putin pe jos si am ajuns pe una dintre cele mai frumoase plaje din Zakynthos, o plaja fara nume, pentru ca ulterior ne-am dat seama ca nu era Xigia. Apa clara, de un albastru-verzui, pietricelele albe si cele doar cateva umbrele ne-au facut sa ramanem aici pentru soarele de dimineata. 




Plaja Navagio 

Cea mai cunoscuta plaja din Grecia nu este accesibila decat de pe mare. Odata ajunsi acolo mi-a luat ceva timp sa-mi dau seama ca este reala, pana sa ma pot minuna de frumusetea ei. Nu mai vazusem pana atunci asa un albastru al marii, albastrul de Zakynthos, iar plaja alba cu pietricele, incadrata de peretele galben al muntelui era atat de stralucitoare in lumina soarelui de pranz ca ma puteam uita cu greu la ea. Ca Navagio mai sunt si alte plaje in nord-vestul insulei, dar aceasta are in plus epava care ii da si o poveste: povestea contrabandistilor care au naufragiat aici. 




Plaja Dafni 

De o parte si de alta a drumului ce coboara din capitala insulei, Zante, pana in Vasilikos se afla o multime de plaje. Noi le-am incercat pe cele dinspre golful Laganas. Dafni este o plaja cu nisip fin, dar destul de greu accesibila. Din soseaua principala se fac cam 3,5 km pe un drum ingust, abrupt si neasfaltat, potrivit mai degraba pentru ATV-uri decat pentru masini. 

Odata ajunsi insa, ne-am bucurat ca nu ne-am intors din drum: am gasit aici o intindere imensa de nisip, apa limpede si nu foarte departe de tarm cateva stanci pe care se formasera recifuri de corali. Este o zona excelenta pentru snorkeling, cu o mare varietate de pesti, dar si arici de mare. Papucii de baie ar fi fost bineveniti. Din loc in loc, pe nisip sunt marcate cuiburile testoaselor vedeta din Zakynthos, testoasele Careta-careta. 


Plaja Dafni, Zakynthos
Plaja Dafni, Zakynthos
Cuiburi de testoase
Cuiburi de testoase

Plaja Geraka 

La capatul drumului ce coboara pe stanga golfului Laganas se afla cea mai fina plaja de pe insula: plaja Geraka. Este destul de lata iar intrarea in apa este atat de lina ca te plictisesti mergand pana ajungi ca apa sa-ti treaca de brau. 


Plaja Geraka, Zakynthos
Plaja Geraka, Zakynthos


Porto Vromi 

Nu stiu de ce ramasesem eu cu impresia ca si Porto Vromi este o plaja ce merita vizitata. Dupa o sosea pe serpentine care ne-a crescut adrenalina la cote alarmante am ajuns in golful numit Porto Vromi. Aici am gasit mai multe vase ancorate, o taverna care nu prezenta incredere, o plaja pietroasa la umbra muntelui si o apa verzuie si foarte limpede. Peisajul este de vis, dar plaja este un cosmar: este foarte ingusta, cu pietre in apa si destul de aglomerata. 

Porto Vromi, Zakynthos
Porto Vromi, Zakynthos


Plaja din Laganas 

Eu, personal, n-am inteles nimic din plaja de aici. Pe cate de mare este statiunea, pe atat de ingusta este plaja. N-am reusit sa-mi dau seama daca pe ea era nisip ud (si de ce ar fi fost ud?!) sau era pamant. Orice ar fi fost, nu m-a atras sa ma intorc. 

Plaja din Laganas
Plaja din Laganas

As mai fi vrut sa vad cum este Banana beach, sa stau la soare in golful din Agios Nikolaos si sa incerc snorkeling in Porto Limnionas, dar timpul a fost prea scurt. Plajele vizitate insa au fost atat de frumoase incat mi-au fost suficiente ca sa inteleg ca Zakynthosul are cate putin de oferit oricui vine aici, orice pretentii ar avea! Pentru sejururi in Zakynthos www.fliotravel.ro.

O harta a plajelor din Zakynthos:

View Zakinthos in a larger map
Despre Zakynthos am mai scris:
1.Cum se ajunge in Zakynthos?
2.Statiuni in Zakynthos si locuri de vazut in ele (Alykes, Laganas si Zante)
3.Jurnal culinar grecesc din Zakynthos
5.Excursii optionale in Zakynthos
6.Cum se vede plaja Navagio de sus
7.Coborare pana la Blue Caves
8.10 lucruri care mi-au mai ramas de facut/ de vazut in Zakynthos

Etichete: , ,