O zi de vara in Dubrovnik (parcare, preturi si o scurta plimbare)

Continuand maratonul spre Muntenegru, dupa Trogir am avut o oprire de cateva ore si in Dubrovnik, doar cat sa ne facem o idee despre acest oras. Este intr-adevar mai scump decat celelalte orase din Croatia, dar nu stiu daca atat de scump pe cat i s-a dus faima.
Cetatea Dubrovnik
Cetatea Dubrovnik

Parcare in Dubrovnik

Prima oprire ne-a si dat o idee despre valoarea banului in Dubrovnik. Am lasat masina intr-o parcare amenajata la care am platit 20 kune/ora (fata de 10 kune in Trogir si doar 6 in Sibenik). Din cauza numarului mare de turisti si in Dubrovnik este problema cu locurile de parcare, dar exista parcari cu plata care se pot folosi, doua dintre ele fiind marcate pe harta de mai jos:

View Vacanta 2013 - Ungaria, Slovenia, Italia, Croatia, Muntenegru, Serbia in a larger map

Plimbare prin Dubrovnik

Am lasat masina in parcarea vestica de pe harta, aflata pe un deal. Principala atractie in Dubrovnik este cetatea, asa ca am coborat usor spre ea, pe niste alei pietonale, prin padure si printre case. De la departare arata superb, incadrata de mare, dar cand am ajuns la poarta cetatii, deja nu mai imi placea. Erau 40 de grade afara, numai piatra in jur si o multime de turisti dornici sa o viziteze.
Poarta de intrare in cetatea Dubrovnik
Poarta de intrare in cetatea Dubrovnik
Cetatea este pastrata excelent! Zidurile de piatra, casele din interior si bisericile spun o poveste despre o alta lume. In topul Tripadvisor al atractiilor din lume, plimbarea pe zidurile Dubrovnikului ocupa locul 8. Din pacate soarele ne ardea si jos, asa ca ne-am gandit ca nu are rost sa platim tariful de 90 kune/persoana (aprox 12 euro) pentru o plimbare pe zidurile cetatii. Ne-am plimbat insa prin interiorul ei. Ne-am lasat fermecati de combinatia de oras cosmopolit, cu buticuri si cafenele, si cetate medievala cu biserici imense si decoratiuni in piatra.
Biserica in Dubrovnik
Biserica in Dubrovnik

Decoratiuni in piatra, in Dubrovnik
Decoratiuni in piatra, in Dubrovnik
O strada mai pustie in Dubrovnik
O strada mai pustie in Dubrovnik


Cladire in Dubrovnik
Cladire in Dubrovnik
Cireasa de pe tort in aceasta combinatie este marea care inconjoara cetatea din trei parti, asigurandu-i un peisaj de invidiat!

Marea Adriatica
Marea Adriatica

Am iesit din cetate pe o alta poarta, nimerind intr-un golf aglomerat de barcute si iahturi. Inteleg fascinatia pentru acest oras, dar puzderia de turisti parca ii ia din farmec, iar in ziua in care noi l-am vazut caldura era insuportabila.

Barcute la zidurile cetatii Dubrovnik
Barcute la zidurile cetatii Dubrovnik

Nu mai aveam multe kune la noi si Dubrovnik fiind ultimul oras vizitat in Croatia nici nu mai vroiam sa schimbam euro. Banii ne-au ajuns totusi de un pranz frugal la fast-food (2 felii de pizza, 25 kune felia si o portie de clatite de 25 kune) si un magnet (18 kune). La restaurant preturile erau mult mai mari.

Marea la Dubrovnik
Marea la Dubrovnik
Am vazut ca Dubrovnik este un oras frumos, dar caldura inabusitoare si multimea de turisti nu ne-au lasat sa ne placem pe cat am fi putut. In plus, Trogir ramane preferatul meu, mai mic, mai cochet si mai putin aglomerat. Dubrovnik este cel mai scump oras dintre toate vazute in Croatia (acceptabil totusi in comparatie cu orasele Italiei), dar si aici se pot gasi variante mai ieftine de a-l vizita. Deci, cat de scump vi se pare Dubrovnikul?

Vezi si alte peripetii din turul de vara Ungaria, Slovenia, Italia, Croatia, Muntenegru si Serbia.


Etichete: ,