Pestera Skocjan, din Slovenia – Spectacolul naturii

Nu m-am gandit niciodata sa fac un top al locurilor vizitate, dar dupa excursia din vara mi-a fost cat se poate de clar ca pana acum nu am vazut nimic mai spectaculos ca pestera Skocjan, din Slovenia. Este o minune a naturii ascunsa in maruntaiele pamantului. Cred ca slovenii tin mult la ea(si ii inteleg de ce) pentru ca nu o promoveaza deloc in randul turistilor, tocmai pentru a o pastra ferita. De ce este atat de spectaculoasa? In primul rand pentru ca are un canion in ea, apoi pentru ca turul merge in principal pe marginea canionului pentru ca in final sa-l si traverseze pe un pod greu de descris in cuvinte.
Pod peste raul Reka in pestera Skocjan, Slovenia
Pod peste raul Reka in pestera Skocjan, Slovenia

Cum se ajunge la pestera Skocjan, Slovenia?

De la Ljubljana se merge pe autostrada A1 spre Koper pana la Divaca, unde se iese de pe autostrada. Se merge pe drumul national spre Divaca pana la sensul giratoriu, care trebuie parasit pe prima iesire spre Matavun. Dupa cativa kilometri, se ia la stanga, tot spre satul Matavun, unde un indicator va arata si pestera Skocjan.

In pestera Skocjan

Dupa ce am vizitat pestera Postojna si castelul Predjama, trebuia sa ajungem in aceeasi zi la Padova, Italia. De aceea toti cei din grup vroiau sa nu mai trecem si pe la Skocjan, dar amintindu-mi pozele vazute pe net am insistat atat sa mergem, incat ceilalti au fost nevoiti sa cedeze. Din fericire pentru mine si ei au fost apoi incantati de oprire. Am lasat masina in parcare si ne-am indreptat spre centrul de informatii. Si aici se intra la ore fixe, dupa un program strict, iar biletul este destul de scump (am platit 16 euro/persoana pentru turul prin canion). Tarifele de intrare in pestera Skocjan si programul de vizitare il puteti gasi aici.

Intrarea in pestera, dupa traseul de 15 minute
Intrarea in pestera, dupa traseul de 15 minute
Dupa ce ne-am cumparat biletele am asteptat la punctul de intalnire sa se faca ora de intrare. Surpriza a fost ca intrarea in pestera se afla la vreo 15 minute de mers pe jos prin padure fata de centrul de informatii, asa ca pe cele 40 de grade de afara, fara o apa la noi, incepusem sa ma gandesc ca nu a fost o idee asa buna sa insist atat.
Toata lumea a fost incantata de pestera Postojna, asa ca prima parte de aici, prin comparatie, este dezamagitoare! Niste stalactite urate si stalagmite cu aspect de noroi, camere destul de joase, nimic care sa merite cei 16 euro! O raza de speranta a aparut cand a inceput sa se auda clipocitul apei in departare. Cu cat ne-am apropiat mai tare cu atat clipocitul s-a transformat in vuiet si ne-am trezit pe marginea unei prapastii, pe o poteca pe care incapeau maxim 2 persoane una langa alta. Partea cea mai interesanta a fost cand, dupa o cotitura la stanga am zarit podul care trecea peste prapastie. Privelistea pare desprinsa din basm! Am trecut podul tinandu-ne strans de balustrada si am continuat traseul tot pe marginea prapastiei. Ne-am departat apoi de canion pentru a vedea si alte formatiuni din pestera si ne-am indreptat spre iesire. 
Pod in pestera Skocjan, Slovenia
Pod in pestera Skocjan, Slovenia



Traseu pe marginea canionului de la Skocjan
Traseu pe marginea canionului de la Skocjan
Raul Reka a sapat aceasta minunatie in munte si un al doilea tur te plimba pe urmele acestuia in subteran. Am admirat si dolinele formate in jurul pesterii si cateva cascade in miniatura dupa care ne-am indreptat spre funicular pentru a ajunge inapoi la Centrul de informatii. A urmat un urcus destul de anevoios (pentru cineva cu conditia noastra fizica) pana la funicular si apoi alt urcus pana la masina.

Dolina langa pestera Skocjan
Dolina langa pestera Skocjan
Pestera Skocjan este singura pestera din Slovenia in patrimoniul UNESCO. Este ceva extraordinar si, desi toti ne asteptam ca vedeta turului sa fie lacurile Plitvice, in unanimitate s-a votat pestera Skocjan pe primul loc. O sa ma intorc aici de fiecare data cand o sa am ocazia!

Pestera Skocjan pe harta:


View Vacanta 2013 - Ungaria, Slovenia, Italia, Croatia, Muntenegru, Serbia in a larger map

Vezi si alte peripetii din turul de vara Ungaria, Slovenia, Italia, Croatia, Muntenegru si Serbia.

Etichete: ,