Micul Trianon de la Floresti, jud. Prahova

Anul trecut in vara, cand cautam locatii interesante pentru o sesiune „Trash the dress”, am citit povestirea unei fete care si-a facut pozele langa Micul Trianon de la Floresti, pe domeniul Cantacuzino, printre ruinele palatului. Am cautat poze pe net si mi-a placut extraordinar de mult ce am vazut.


Micul Trianon vedere din lateral
Micul Trianon vedere din lateral


In urmatoarea excursie la Sinaia, la intoarcere, dupa ce am trecut de Campina, dar pana in dreptul orasului Baicoi am facut la dreapta spre Floresti. Pe DN1, pe sensul dinspre Ploiesti spre Sinaia chiar se afla un indicator cu „Micul Trianon”.
In centrul comunei Floresti(banuiesc ca este comuna) se vede la dreapta Palatul, de fapt ruinele lui. Pentru a intra insa pe domeniul Cantacuzino ne-am continuat drumul cativa metri inainte si am facut la dreapta pe o straduta destul de ingusta, imediat dupa un stalp de telegraf. Desi straduta parea sa duca in curtea cuiva am urmat-o cu incredere fiind indrumati chiar de politistul de acolo.
Strada spre Micul Trianon
Strada spre Micul Trianon
Domeniul Cantacuzino de la Floresti, jud. Prahova, este un parc ce adaposteste palatul, astazi in ruine. Arhitectura palatului a fost inspirata de Micul Trianon de la Versailles si de aceea este denumit Micul Trianon de la Floresti.
Micul Trianon de la Floresti
Micul Trianon de la Floresti
Micul Trianon detaliu
Micul Trianon blazonul familiei
La cativa zeci de metri de palat se afla turnul de apa, tot pe domeniul Cantacuzino.

Turnul de apa de la Floresti
Turnul de apa de la Floresti
Ruinele palatului, inconjurate astazi de un gard de sarma, sunt impresionante si arata ce bijuterie a fost acolo odata. Nu stiu ce planuri au autoritatile pentru acest loc, dar este pacat ca a ajuns in asa hal si ca nici acum nu pare sa fie cineva interesat de el in afara de noi, cei care mergem sa-l fotografiem, sa-l admiram si sa povestim apoi ce frumos pare ca a fost Micul Trianon de la Floresti.

Micul Trianon azi in ruine
Micul Trianon azi in ruine
Locatia Palatului Cantacuzino, Micul Trianon de la Floresti, Prahova:

View Larger Map

Etichete: , ,